Cajsa Lisa EVELINA

Årsresumé 2010

Kategori: - Life by Evelina

Januari: Hade en av de värsta perioderna i mitt liv, det kändes som om mitt liv skulle falla samman. Det enda positiva med allt bråk var att jag ändrade inställning till skolan och fick lite bättre betyg än förut. Synd att min positiva inställning försämrades en aning.  Har för mig att det var då jag hade världens roligaste sleep-over med Lovisa och Annemiek, haha.  Var också på ett litet konfirmationsläger över ett dygn. Inga bilder denna månad.

 

Februari:  I början av månaden var fortfarande allt skit. Åkte till fjällen men åkte knappt skidor, det enda jag gjorde var att plugga till två prov som var veckan efter och var barnvakt till mina småsyskon, skidor är inte riktigt min grej om man säger så. I slutet av månaden blev väl allt bättre, men inte riktigt som det var förut. Skrattade åt Broman som blev andfådd av att sitta vid datorn.


Mars:  Gjorde massa onödiga listor på bilddagboken och hade världens ”roligaste” konversation med Aljosa om wow fast jag inte fattar ett skit om det. Talangjakten ”Kåpan” på vår skola gick av stapeln.

April: Jag blev 15 år gammal. Gick på firstclassfivestars med Louise och company. Praoade på Naked juice bar som blev två jättetråkiga veckor. Firade valborg i Göteborg på konfirmationsläger.

Maj: Månaden började ju då i Göteborg, med lisebergsbesök och hotellvistelse med många fina vänner. Den åttonde maj konfirmerade jag mig och fick min älskade kamera. Var glad över att jag hade börjat få massa fräknar av solen, hade precis börjat insé att det faktiskt var fint. Köpte ett par fina skor på monki som jag använde en gång innan de gick sönder.

Juni: Låg och solade på studsmattan i tunna kläder. Majcupen. Skolavslutning. Oscars student. Umgicks mycket med hjulsbrotjejerna. Var kär. Blev tillsammans med David i slutet av juni, som bara höll ca en månad.

 

Juli:  Spenderade några dagar i Berlin med familjen. Shopping, god mat, glass och så vidare. Var också på gotland med Louise i tio dagar, och saknade David varenda sekund (haha), så det blev samtal och sms HELA TIDEN. Nu är vi bara vänner!

Augusti: Spenderande ännu mer tid med hjulsbrobrudarna, mest Sofia, Linnéa och Amanda. Alltid lika flummigt och roligt, behöver träffas mer! Började skolan igen, hade en trevlig kväll också som jag aldrig kommer glömma. Åkte till Norrköping för en hotellnatt och lite shopping. Såg Oskar Linnros live på Keep it loud och stod nästan längst fram.

 

September: Fick en jacka som jag beställde. Använde för mycket weheartit-bilder på bloggen. Hade en chillfest hemma hos Sofia med pojkar från klassen. Var beroende av La isla-låten med Paow och Hugo. Amanda gjorde en video till mina fans? Försökte bleka mina skor med klorin. Beställde min älskade transparenta skjorta och mina leopardskor.

 

Oktober: Syster var ”barnvakt” åt mig. Beställde min älskade iPhone. La upp massa bilder från när jag var liten. Hade världens bästa praoplats. Skrattade galet åt Björn Gustavsson med Broman, som vi fortfarande gör. Var på en jätterolig fest hos Amanda!

November: Var i Stockholm med pappa och köpte världens finaste skor som har används ganska många gånger. Tog fina kort med Amanda. Var på Håkan Hellström-konsert. Blev sugen på att färga håret. Skrattade åt en video på killarna i min klass. Bakade tvåhundra muffins till friendsdagen.





December: Nynnade på bögarnas fel. Blev kär i kilklackar på nelly.com. Hade en adventskalender på bloggen när jag skrev något om något speciellt varje dag. Var med i luciatåget. Fick våra klasströjor. Färgade håret. Volleybollturnering. Sofia tog kort på mig. Chillkväll hos Julia. Pysseldag i skolan. Skolavslutning. Julafton. Nyår .





Kommentarer


Kommentera inlägget här: